miercuri, 28 mai 2008

Amintiri "din viitor"


"EI NU MA POT SCHIMBA"
30 August 2005
de Silviu LABES

Lucian Flaiser se vrea un Dobrin al Consiliului Judetean Iasi. Se lauda ca dribleaza adversarii fara sa fenteze legea. Dar si cand va fi prins in ofsaid...
Un personaj extrem de abil. L-am vinat trei saptamani pentru interviu. Era ba la Tehnopolis, ba cu nemtii, ba cu treaba in judet. Asa l-a acoperit cu dibacie secretara, in timp ce dumnealui se prajea pe undeva, la soare. Ghici cine-i? Nu-i Gigi, nu-i Prefectu', nu-i Nastase...Ati ghicit! E Luci de la CJ!

Silviu Labes: Simirad s-a intors din Cuba si dvs tot n-ati ajuns primar.
LUCIAN FLAISER: Eu n-am avut niciodata intentia sa candidez la functia de primar.
- Dar ati fost in "carti".
- E adevarat, dar nu am vrut, deci, cand am fost chemat pentru problema aceasta am spus ca nu doresc. In primul rand am lucrat de pe 17 ianuarie 1990 in administratia publica a judetului Iasi. Eram singurul iesean get beget si de-a lungul timpului am dorit sa fac investitii. Nu pentru mine, ci pentru oameni, sa-mi leg numele...eu vreau sa am multumirea de sine ca am facut ceva pentru Iasi.

"Sunt mai tare ca ei"
- Mai prindeti paltonul la Consiliul Judetean? Ca Aliatii zic ca sunteti comunist si batran.
- Ca varsta sunt batran. Dar ca atitudine si putere de munca sunt mai tanar decat ei. Dupa parerea mea, la Iasi nu sunt sorti de izbanda de a ma schimba numai de dragul de a ma schimba. Pentru ca eu imi vad de treaba mea, de sarcinile care sunt conform legii. Eu nu ma implic in nici un fel de de smecherii, licitatii sau eu stiu ce mai...aaa
- ...Smenuri?
- ...Smenuri, da...deci eu nu ma implic in treburile astea si ca atare am o pozitie foarte clara in ceea ce priveste respectarea legii.
- N-au fost fraude pe aici la CJ, nimeni nu a pus manuta pe nimic?
- (raspicat) Nu!
- Sau au fost si le-ati musamalizat...
- Nu! Ati vazut ca foarte multi au incercat sa gaseasca, sa vada, sa cutare sa...
- O spuneti cu mana pe inima?
- O spun cu mana pe inima pentru ca nu ma intereseza deloc aceasta problema.
- Dar poate ii intereseaza pe subalternii dvs.
- Chiar daca ii intereseaza, ati vazut, toate comisiile de licitatie sunt impanzite de consilieri judeteni de la diverse partide. Am o politica foarte buna. Ii pun in antiteza si sunt sigur ca nu pot face nici un fel de...si nu fac! Eu nu urmaresc licitatiile sa stiti. Dar prin faptul ca numesc in comisii si de la partidul x si de la partidul y care sunt in meci, antagonici, nu am nici o problema. Intrebati daca vreunul a discutat cu mine daca sa ia cutare sau sa ia cutare...pe cuvant de onoare nici nu ma intereseaza, nici nu stiu cine a venit. Sunt echidistant si nu am influentat niciodata vreun consilier judetean din aceste comisii. O spun foarte clar si as dori sa vad si eu pe cineva care sa spuna ca nu-i adevarat.

Mosierul Flaiser
- Cam bate vantul pe la mareata realizare TEHNOPOLIS, parcul tehnologic al Iasului.
- Bate vantul din cauza ca nu vrem ca in acest parc tehnologic sa intre oricine. Sunt puse niste standarde care dupa ce au fost aprobate la noi au fost aprobate la Ministerul Integrarii.
- Cat pamant mai are mosierul Lucian Flaiser? Ce va faceti daca vine din nou colectivizarea?
- A mai fost. Nu m-am speriat nici eu si nici taica-miu la vremea respectiva, insa, daca vine colectivizarea...De asta au venit liberalii la putere si cu pedistii? Vor sa faca colectivizare? Sau vine PSD-ul cat de curand la putere si face el colectivizarea? Nu domnule. Dupa parerea nu mai are nici o izbanda aceasta denumire in Romania. Cine gandeste asa este complet in afara spectrului politic, a vietii politice si a jocului democratic.
- Pai dvs. spuneati ceva mai devreme ca vine o lege care face din prefect un prim-secretar.
- Nu, nu...uitati ce se intampla...aceasta idee de modificare a legii este din alte motive. Este din motive politice si ne putem da seama ca este cauzata de dorinta celor care au ajuns la putere de a strange in maini toata puterea, in felul acesta eliminand din decizie, din democratie membrii de partid de la opozanti, in felul acesta sa-i scoata din joc.

E bine si cu Relu si cu Dan
- Cu noua putere, Relu, Carlan, cum va aveti?
- In relatiile cu mine au o atitudine pozitiva si am o parere buna de acest lucru. La inceput au crezut ca se pot rezolva usor lucrurile. Din pacate, o spun cu tristete, atat pentru cei care au fost la putere cat si pentru cei care sunt acum nu s-au implicat in problemele judetelor din nord-estul Moldovei. Nu trebuia discutat politic, ci din punct de vedere al situatiilor din aceste judete. Am tot respectul pentru oameni ca domnul Cozmanca care a ajutat mult judetul Suceava de unde provine.
- Ca veni vorba de colegii dvs de partid, ce credeti de "Prostanacul" care va conduce acum?
- Dupa parerea mea a fost o eroare fundamentala. Cred ca a fost spusa sub forma de gluma si s-a luat la modul serios pentru ca nu pot sa cred eu ca domnul Iliescu a zis-o in modul serios despre Mircea Geoana. Cred ca a fost o greseala. Geoana nu este un prostanac. El nu este apreciat numai de mine, este apreciat de foarta multa lume din exterior cu care a avut legaturi. Este un bun negociator, bun diplomat, un om cu idei. Chiar ce se intampla in PSD e ciudat. Nu pot sa creada ca au pierdut. PSD trebuia sa fie apreciat de oameni, sa triumfe si sa mearga fluierand. Din pacate, lumea a vazut si alte aspecte negative ale PSD, de fapt ale unor oameni, ca PSD inseamna oameni...

'N-am adus ode nimanui"
- Care e povestea cu raca dintre dvs si Gigi Nechita care e tot om si e din PSD?
- Zvonuri. Eu il sustin pe Nechita. Au fost niste asertiuni pe care le faceau unii ca eu l-as concura pe Nechita dar nu e nimic adevarat. Eu sint un sustinator al lui Nechita. Lui Simirad i-am reprosat ca nu accesa programe pentru comunitate. Dar de Nechita nu pot sa zic. Eu trebuie sa-l sustin pentru ca jumatate din judet traieste in municipiul Iasi si il voi sustine permanent in aceasta dorinta a lui de a face ceva.
- Unii gavaresc ca ar trebui desfiintat Consiliul Judeten, ca papa banii aiurea.
- Da, asa spun cei de la municipalitati pentru ca sunt nemultumiti de sumele care li se aloca. Dar la Iasi nu se intampla asa ceva, nici in mediul rural, nici in cel al municipalitatilor. Eu sunt foarte legist. Eu totdeauna am aplicat in CJ foarte corect Legea finantelor publice si repartizarii fondurilor in asa fel incat nimeni sa nu aiba nici un repros la adresa mea.
- Sunteti si artist, mai barfeste lumea. Ce valoare au tablourile pictate de dvs?
- Daca le-as vinde... facusem un calcul atunci cand am facut evaluarea la declaratia de avere si am zis ca intre 30-50.000 de euro.
- Sunt voci care soptesc ca inainte de 89 mai publicati niste "ode" prin Flacara Iasului.
- Nu cred ca ale mele. Va spun categoric ca eu nu am adus ode nimanui. Nici inainte nici acum. Eu eram rezervat in aprecieri si atunci si acuma. Eu politica nu am facut... cum au facut multi. Pentru mine a contat mult partea de administratie, de lucru in fabrica. Vreau sa va spun ca si inainte si acum si pe viitor voi vorbi de anumite proiecte pe care le-am realizat. Niciodata nu imi va fi rusine de ce am facut.

Articol publicat in IESEANUL

Niciun comentariu: