miercuri, 7 ianuarie 2009

Criza presei romanesti

Imi fac "mea culpa", am facut o pauza destul de consistenta. Nu ca n-as fi avut ce scrie pe blog dar m-au luat altele inainte. Revin dupa multele evenimente petrecute estimp si vreau sa-i asigur pe prietenii mei care intra pe blog, si nu numai pe ei, ca imi voi rezerva un timp pentru comunicare. Astazi doar citeva cuvinte doar.

Ne aflam in pragul unui an nefast care debuteaza, printre atitea pete negre, si cu o napasta abatuta asupra oamenilor din presa ieseana. Cred ca nu numai jurnalistii ieseni sint afectati de ceea ce se intimpla. Imi pare rau sa aud ca cei de la Jurnalul de Est au ramas pe drumuri intr-un mod atit de brutal. Imi pare rau sa aud ca jurnalisti foarte buni, cu experienta, sunt disponibilizati de sefuleti incompetenti care au stiut sa-si ocupe locurile cu sfori trase la management. Imi pare rau ca impostori care nu stiu sa lege doua idei ca lumea pozeaza in jurnalisti iar jurnalistii adevarati sint nevoiti sa-si linga ranile dupa ce au trudit ani de zile, dupa ce au fost chemati in instante de tot felul de mafioti despre care au facut dezvaluiri. Mirajul jurnalismului din anii '90 s-a transformat in deziluzie crunta, in cariere sfarimate nedrept de interese asa zise de piata. Care piata? O piata a nonvalorilor si a latrailor, a politicienilor corupti si a smecherilor care sufoca fiinta nationala. Ceea ce se intimpla in momentul de fata e echivalentul a ceea ce s-a intimplat cu ziaristii din Romania dupa razboi. Au ramas pe drumuri sau au fost nevoiti sa devina goarnele partidului. Acum nu mai sint goarne de partid, ci instrumente in miinile samsarilor din presa. Mai putem vorbi de presa adevarata intr-o piata media controlata de interese obscure? Mai putem vorbi de jurnalisti verticali? Intrebari grele, care trebuie puse cu riscul de a deveni patetici. Din pacate si presa a fost inghitita de anarhia valorica ce ccaracterizeaza societatea romaneasca in acest moment.

Niciun comentariu: